.

Volgers

maandag 23 februari 2015

Copic Marker Benelux - Achtergrond Tutorial

*This is a copy from the Copic Marker Benelux blog*

Hallo allemaal,
wat fijn dat jullie vandaag dit blog bezoeken.
Het is weer zondag en dat betekend een tutorial.
Vandaag wil ik, Marion, jullie laten zien hoe je makkelijk
een achtergrond kunt maken met de Copic Airbrush.

Voordat ik start met de airbrush heb ik eerst het afdrukje ingekleurd.
Ook heb ik een tweede, niet ingekleurde afdrukje langs de randen uitgeknipt wat ik 
als masker ga gebruiken voor mijn gekleurde afdrukje.

Ik heb eerst niet hechtend plaksel op de achterkant van het
niet ingekleurde afdrukje gedaan.
Vervolgens plaats ik het ongekleurde afdrukje precies bovenop
mijn gekleurde afdrukje.
Eventueel goed vastdrukken .

Voor de scheidingslijn tussen lucht en aarde, gebruik ik een 
rest stukje papier.
Dit plaats ik bovenop het ongekleurde afdrukje.

Voordat ik met spuiten begon heb ik eerst het afvalpapiertje
 recht gelegd omdat ik een rechte lijn wil.
Vervolgens start ik met de lichste kleur YG 13en aribrush het oppervlak.

Deze stap herhaal ik nog twee keer met een middel kleur groenen G07 en een donkere kleur groen G29.

Zo ziet het afdrukje nu uit na deze drie kleuren groen:

Draai het gekleurde afdrukje om en leg het ongekleurde afdrukje precies
bovenop.
Plaats het afvalpapier op het ongekleurde afdrukje.
Plaats het afvalpapier nu iets in het groene gedeelte.
Dit doe ik om de overgang wat vloeiende van groen naar blauw te laten verlopen.

Start weer met de lichtste kleur blauw B 41 en gebruik vervolgens een
middelkleur B14 en dokere kleur blauw BG75.
Mijn afdrukje ziet er nu zo uit:

En dit is het kaartje dat ik met dit afdrukje gemaakt heb:


En hier zijn enkele beelden van kortbij van dit kaartje:


De kleurtjes die ik voor het hondje gebruikt heb zijn:
E49 - E47- E44 - E43 - E42 - E41 - E40

Dank jullie wel dat je vandaag tijd nam dit blog te bezoeken.
Tot de volgende keer,
Groetjes,
Marion

10 opmerkingen:

  1. Love the design and fab image,this is gorgeous.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous creation and delightful colours love your added beauties.xx aNNie ♥

    {The Journey is the Start – my personal blog}

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for a great tutorial Marion ! This image is adorable ! Love it ! Hugs, blessings and love from Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonderful Tutorial and so a cute card uns image, i love it.
    Hugs
    Annett

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful job with your air bush, Marion! Fun card with the puppy but I see the die-cut kitty - the puppy is looking at him curiously. Great tutorial! Sending love and hugs, dear friend. Also lots of cuddles to your sweet kitties!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een schitterende kaart en wat een geweldig goede tutorial Marion!! Mooi ingekleurd ook.
    Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi brushwerk met een gaaf resultaat, supersnoezig kaartje! Dat heb je goed uitgelegd Marion! Liefs, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Marion!
    Great Tut!! Love your creation`s ever!
    Biggest Hugs my friend ♥
    Bastelmami-Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig is dit kaartje, en wat fijn dat je het brushwerk met anderen delen doet, Ma en Pa.

    BeantwoordenVerwijderen

So glad you are taking your precious time to leave me a comment, I really appreciate this.
Wat fijn dat je de tijd neemt een reactie te achterlaten, ik waardeer dit enorm.